středa 15. dubna 2015

PŘEDMĚTY

Aneb co tady vlastně studujeme a jak to tu funguje..?

Každý student si volí 4 předměty vyšší úrovně (H1), podle shodných kombinací předmětů je potom přidělen do třídy. Jeden ročník má cca 50 tříd. Ke svým čtyřem předmětům je každý povinnen navštěvovat hodiny General Paper, Project Work, PE (tělocvik) a CCAs (mimoškolní aktivita, např. judo, dobrovolnictví, atletika, biologická kroužek...). Každý z H1 předmětů se učí formou takzvaných Tutorials a Lectures, přičemž Tutorials jsou komorní hodiny, na kterých je přítomno cca 15 lidí (z jedné třídy) a Lectures jsou společné meziročníkové hodiny vedené v gigantických učebnách, na kterých učitel zpravidla mluví do mikrofonu.
Nám byly naše předměty přiděleny podle výběru našeho buddyho, většina z nás tak nakonec obdržela i jeden nebo dva předměty, které nám zrovna blízké nejsou.
Velká učebna na Lecure x Malá na Tutorial
Maths
Anička
Můj nejoblíbenější předmět! To, co se o asiatech říká, že jsou chodící kalkulačky, vůbec není pravda! Většina lidí v mojí třídě nesnáší matiku, jenom si slepě pamatují vzorečky, kterým nerozumí. Přesto jsou dost napřed, učíme se už diferenciace a integrály.
Tina
Hodiny matematiky mě bohužel spíše míjí, dosud se mi nepovedlo pochopit, co za látku se probírá, a tak se v tom spíše plácám a čekám na okamžik prozření.

Economy
Anička
Protože základní teorie probrali, tak jsem se zatím dozvěděla jenom jak psát eseje tak, abych dostala plný počet bodů v A levels (obdoba maturity)...

Physics

Literature
Tina
Literatura se tu učí úplně jinak než v česku, stejně jako na většinu předmětů mám dva učitele, s jedním, nejlegračnějším číňanem, kterého jsem kdy potkala, řádek po řádku probíráme Hamleta, ale je to zábavnější, než by se mohlo dát. S druhou profesorkou probíráme Viktoriánskou literaturu, ale hodiny jsou spíše nezáživné.

History
Tina
Dějepis jsem si po týdnu přibrala navíc ke svým čtyřem předmětům už jen proto, že jsem doufala, že mi překryje hodiny matematiky (tedy tam nebudu muset chodit), a taky proto, že jsem se nechala zlákat slibem souhrnné znalosti Jihoasijské historie. Později jsem zjistila, že Jižní Asii budeme probírat během Lectures a v Tutorials se budeme věnovat Studené válce. Hodiny týkající se Studené války vedené mladým nadšeným studentem historie jsou skvělé, Jihoasijské lectures mě příliš nenadchly. A ještě je mám místo pauzy na oběd.
Anička
Není to zrovna můj nejoblíbenější předmět, ale jinak se to od českých hodin dějepisu moc neliší

Chemistry
Tina
Na chemii mě nejvíce překvapilo, že se tu právě probírá látka, kterou jsme brali v prvním ročníku. Je ale příjemné si vše znovu zopakovat. Na laborkách mě profesor nenechává pracovat samotnou, neb to tak není uvedeno ve školním řádu. Většinu času tedy jen sedím a tupě zírám, občas pomůžu Alexovi něco navážit nebo umyju nádobí. Zajímavé je, že se tady neužívají žádné ochranné pomůcky, tedy pláště, brýle...
Anička
Lekce jsou poněkud nudné, jelikož učitelé jenom čtou z prezentací, zatímco si studenti podtrhávají poznámky, které dostávají vytištěné od školy. Laborky jsou ovšem velmi zajímavé. Každý má svou aparaturu, pomůcky, chemikálie a je vidět, že jsou zvyklí dělat pokusy samostatně.

Biology
Tina
Biology lectures jsou mým nejoblíbenějším předmětem, dopodrobna se zabýváme DNA a vždycky se na ně moc těším. Tutorials jsou trochu slabší, ale je možná je to tím, že se jedná o látku tak komplikovanou, že jsem ji ještě nestihla porozumět.

General Paper
Tina
Hodiny GP mám ráda, naše profesorka je moc milá a většinou se bavíme o Singapurských sociálních problémech.
Anička
Zbytečný předmět o ničem.

Project Work
Tina
Hodin PW vyloženě nesnáším, profesorka většinou polovinu času káže (většinou o budoucnosti, vlastně jde o neuvěřitelně umělý souhrn volně přístupných motivační řečí z youtube) a zbytek času nechá studenty ve skupinkách pracovat na samostatných projektech. Mě ale do skupinek vůbec nepočítá, a tak obvykle opět sedím a pozoruji ostatní, jak diskutují.
Anička
Zbytečný předmět o ničem.

Žádné komentáře:

Okomentovat